Miért jobb a blog, mint egy klasszikus weblap?

A legtöbb céges weblappal az a baj, hogy egyszer elkészítik, majd hónapokon, rosszabb esetben éveken át nem történik vele semmi. Ennek egyik oka az lehet, hogy viszonylag bonyolult frissíteni a tartalmat, valamint az egész weblap struktúrája nem lett felkészítve a rendszeres frissítésre. A blogok egyik legnagyobb fegyverténye éppen az, hogy rendkívül egyszerűen lehet friss tartalmat publikálni. Azon túl, hogy egyszerű és gyors a frissítés, még különösebb informatikai tudásra sincs hozzá szükség. A látogatók szempontjából ez azt jelenti, hogy sokkal naprakészebb weblappal találkoznak, sokkal élőbbé válik az egész, mint egy statikus oldalakból álló honlap esetén.

A klasszikus weblapok másik nagy problémája az interaktivitás hiánya. A blogok interaktivitás tekintetében is élen járnak, a legtöbb blogban lehetőség van kommentet írni a bejegyzésekhez, aminek hatására gyakran alakulnak ki kisebb-nagyobb beszélgetések. Az ilyen beszélgetésekben azon túl, hogy a szerző (a cég!) és a célcsoport tagjai még közelebb kerülnek egymáshoz, maga az olvasó is a blog szerkesztőjévé válik, hiszen hozzászólási láthatóak a blog olvasói számára.

Az üzleti életben nagyon fontos a hitelesség. Hitelesség tekintetében az internet általában nem szerepel túl jól, mert mindenkiben él még az a kép, hogy bárki azt mond magáról amit akar. A blog azért sokkal hitelesebb, mint egy átlag weboldal, mert a személyesebb hangnem, a rendszeres publikálás és az interaktivitás bizalmat épít az olvasókban. A blogbejegyzésekben nincs helye a „rizsának”, ott mindig „megmondják a tutit”, ezért a szokásos kétkedés a valóságtartalommal szemben sokkal kisebb mértékben van jelen. A blog tulajdonosa (a szerző) irányában sokkal erősebb bizalom épül ki, mint bármely más weblappal rendelkező cég iránt.

This entry was posted in Blogolás. Bookmark the permalink.